- Score redactie 15.09 /20
Tijdens deze test werden heel wat smartphones bovengehaald, kregen we heel wat duimpjes en werd er al eens geclaxonneerd. En het was niet alleen het gele koetswerk van onze testauto dat de aandacht trok. De meeste passanten wisten bijna alles van dit model, ook van zijn verwantschap met BMW. Want dat de Supra na zeventien jaar afwezigheid zijn rentree maakt (de vierde generatie verliet de wereldwijde markt in 2002), is te danken aan een Duits-Japanse coproductie.
Die alliantie betekende ook dat de GR Supra zijn wapens niet te kiezen had: hij moest het platform en de motor van de jongste BMW Z4 overnemen. Maar in plaats van als roadster gaat hij door het leven als coupé, terwijl hij ook recht heeft op een duidelijk verschillende look. Dankzij die samenwerking konden beide partijen de ontwikkelingskosten delen in deze twee segmenten (roadsters en coupés) waarvan de populariteit duidelijk tanend is. De productie werd uitbesteed aan Magna Steyr, dat de Z4 en de Supra onder hetzelfde dak assembleert in zijn fabriek in Graz, in Oostenrijk. Deze Toyota heeft dus Europese genen, misschien wel tot ongenoegen van de puristen van de oude generaties van het model.
- Evenwichtig en efficiënt weggedrag
- Prestaties en karakter van BMW-zes-in-lijn
- Compromis comfort-wegligging
- Erg rijkelijke standaarduitrusting
- Interessant garantieprogramma
- Weinig communicatief stuur
- Gebrek aan bijtkracht remmen
- Zicht rondom
- Strikte tweezitter
- Erg beperkt rijbereik
In dit artikel : Toyota, Toyota Supra
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!