Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
De jongste Continental GT, uit 2018, staat op dezelfde modulaire structuur als de Porsche Panamera. Binnen in deze forse knaap ban 4,85 meter lang is nog altijd plaats voor (bijna) vier personen, zelfs in de cabrioversie GTC met zijn prachtig afgewerkte stoffen kap. Het dashboard behoudt het double wing-design dat zo eigen is aan Bentley. Bovenaan in de middenconsole vind je een roterend paneel dat de keuze laat tussen het grote aanraakscherm, klassieke meters of een exquis houtpaneel. Onder de motorkap kun je zowel in de Coupé als in de Convertible kiezen voor een achtcilinder of een opulente W12, met een cilinderinhoud van 6 liter.
Wie die laatste motor wil, moet wel onmiddellijk doorschuiven naar de Speed. Heel veel sprintverschil zit er niet tussen beide aandrijflijnen; het is vooral een zaak van prestige. Al is de twaalfcilinder wel de ingenieuzere van de twee, dankzij dubbele inspuiting en cilinderuitschakeling. Hij levert 659 pk en 900 Nm, te verdelen over de vier wielen. Dat gebeurt via de gerobotiseerde achtbak van de Panamera, die echter niet de finesse van een klassieke automaat kan evenaren. Door een duidelijker accent te leggen op de achterwielaandrijving (tot 85 procent in de stand Sport) is het logge gevoel in het bochtenwerk nagenoeg geheel verdwenen. De Convertible kun je ondanks zijn verbeterde stijfheid occasioneel wel nog op een trilling betrappen.
Deze derde generatie van de Bentley Continental GT verrast met een lichtvoetigheid en een sportiviteit die je van zo’n grote en zware auto niet verwacht. Tegelijk kunnen de inzittenden nog altijd genieten van het traditionele comfort en de tijdloze klasse die bij het Britse merk horen.