Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model BMW 5 Reeks Berline 2020

  • Niet meer beschikbaar
  • Hoewel je voor maximaal fiscaal voordeel in professionele middens – en daar mikt de BMW 5-Reeks zeker op – tegenwoordig bij de elektrische i5 moet zijn, laat München ook de liefhebbers van klassieke verbrandingsmotoren niet in de kou staan. Het gamma telt in eerste instantie enkel de tweeliter-viercilinders van de 520i en 520d, die het gezelschap krijgen van twee stekkerversies: de 530e en 550e. Die laatste is voorlopig de enige 5-Reeks met een zes-in-lijn in de neus, en met zijn 489 pk een echte krachtpatser. Beide plug-inhybrides hebben een even grote batterij (19,4 kWh) waaruit de 530e tot 103 uitstootvrije kilometer kan halen. Voor het eerst wendt ook de wervelende M5 zich tot stekkertechnologie, goed voor een weergaloze boost in vermogen (727 pk en 1.000 Nm) en... gewicht (2,5 ton!).

    Toch scheert de M5 nog altijd over het asfalt zoals een M dat hoort te doen, en naar goede gewoonte gaat ook de gewone 5-Reeks strak door bochten. Wil je comfort, hoed je dan voor het sportonderstel, dat zeker in combinatie met grote velgen afbreuk doet aan de filtering. Anderzijds monteert BMW wel standaard aangename sportstoelen die een degelijke steun bieden – beter dan de nogal vlakke achterbank alvast. Het geheel maakt een goed afgewerkte, maar ook wat sombere indruk – bijbetalen voor een aankleding met wat meer kleur lijkt bijna onvermijdelijk – terwijl ze in Beieren ook hardnekkig bepaalde uitrusting op de optielijst blijven zetten.

    Een degelijk onderstel, goede motoren, een knap en ruim interieur met net zoveel hightech snufjes als je portemonnee diep is: de huidige generatie van de BMW 5-Reeks vinkt alle hokjes af die er in dit segment toe doen. Een overtuigend aanbod, al zullen puristen aanstoot nemen aan de obesitas van de M5.

  • Diesel

    • Automatisch met manuele modus
    • 163 pk
    • 4.7 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 400 pk
    • 6.1 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen

    Hybride benzine Plug-in

    • Automatisch met manuele modus
    • 272 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen

Tests BMW 5 Reeks

Onze tests

Nieuws BMW

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget