Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model BMW 8 Reeks Cabriolet 2025

  • Met de in 2019 gelanceerde en in 2023 subtiel gefacelifte 8-Reeks wil BMW de Porsche 911 naar de kroon steken. Om die missie tot een goed einde te brengen rekent deze flink uit de kluiten gewassen luxecoupé (en -cabrio) op de CLAR-architectuur. Die doet een beroep op hoogwaardige materialen die lichtheid – alles is relatief – en stijfheid met elkaar verzoenen. De cabrioversie werd van meet af aan mee ontwikkeld, waardoor zijn meergewicht tot 80 kilogram beperkt blijft. Het rijgedrag schrijft sportiviteit in kapitalen. Een leuke ervaring, maar daarvoor betaal je wel de tol in de vorm van een stug opgehangen chassis, zelfs naar sportwagennormen. De Cabrio ijvert voor datzelfde Freude am Fahren, maar door de minder geslaagde onderdrukking van turbulenties rijmt die insteek minder met open ritten.

    Aan de top van het gamma staat een 600 paarden sterke M8, als Coupé én Cabrio, maar de 4.4-V8 van 530 pk uit de M850i is bijna net zo begeerlijk. Daaronder vinden we nog een 3.0-zes-in-lijn (840i) en – jawel – een diesel (840d). Die laatste is een unicum in dit genre en levert een potige 320 pk, maar hij maakt deze 2+2-zitter nog wat zwaarder, terwijl de 8-Reeks sowieso al geen lichtgewicht is en allerlei technische hoogstandjes nodig heeft om al die kilo’s te verdoezelen.

    De rentree van de 8-Reeks is geslaagd. Deze luxecoupé knoopt weer aan bij de traditionele merkwaarden van BMW en zet onversneden rijplezier boven aan de agenda. In de Cabrio zwakt dat gevoel lichtjes af. De M850i draagt de voorkeur weg: snel, levendig, onvermoeibaar, verfijnd en met een mooie klankkleur.

  • Diesel

    • Automatisch met manuele modus
    • 340 pk
    • 6.9 l / 100 km
    • CO2: 180-189 g/km (WLTP)
    • 2 deuren
    • 4 zitplaatsen

    Benzine

    • Automatisch met manuele modus
    • 333 pk
    • 8.4 l / 100 km
    • CO2: 191-201 g/km (WLTP)
    • 2 deuren
    • 4 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 333 pk
    • 8.8 l / 100 km
    • CO2: 200-209 g/km (WLTP)
    • 2 deuren
    • 4 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 600 pk
    • 11.5 l / 100 km
    • CO2: 261-264 g/km (WLTP)
    • 2 deuren
    • 4 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 530 pk
    • 10.8 l / 100 km
    • CO2: 243-249 g/km (WLTP)
    • 2 deuren
    • 4 zitplaatsen
    Meer tonen
    Minder tonen

Tests BMW 8 Reeks

Onze tests

Nieuws BMW

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget