Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model BMW X3 2023

  • Niet meer beschikbaar
  • De huidige BMW X3 kwam begin 2018 op de markt en kreeg in de loop van 2021 een facelift, herkenbaar aan zijn bijgepoederde neus en aan zijn grotere scherm op de middenconsole. Het dashboard getuigt nog altijd van een erg klassieke aanpak, maar de comfort- en multimedia-uitrusting is helemaal bij de les. Zo zien we onder meer de bediening via handgebaren voor sommige functies. De achterbank blijft onderverdeeld in drie ongelijke delen (40/20/40-verhouding) en de koffer is qua inhoud vergelijkbaar met die van zijn rivalen. Als optie is een achterbank met verstelbare rugleuning verkrijgbaar.

    Met zijn architectuur van een achterwielaandrijver kan de X3 nog altijd prat gaan op een ideale gewichtsverdeling en een uitstekend evenwicht, terwijl de ophanging tegelijkertijd zachter werd dan in vorige generaties. Ook de geluiddemping scoort goede punten. Het motoraanbod bestaat uit tweeliter-viercilinders en drieliter-zescilinders, met vermogens van 136 pk tot 480 pk. Allemaal beschikken ze over mildhybride ondersteuning, en daarnaast is er nog een puur elektrische versie (iX3) én een plug-inhybride. Die 30e flirt wel met de fiscaal zo belangrijke grens van 50 g/km: te grote velgen doen de interessante aftrekbaarheid voor professionals in rook opgaan.

    De BMW X3 is ruim en functioneel, zonder dat zijn formaat onhandige proporties aanneemt. Tel daar zijn brede waaier aan aandrijfvormen bij, en zijn weggedrag, dat tot de meest homogene en dynamische in dit segment mag worden gerekend, en u begrijpt waarom dit een van de vaste waarden in deze categorie is.

  • Diesel

    • Automatisch met manuele modus
    • 340 pk
    • 6.7 l / 100 km
    • CO2: 173-193 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 136 pk
    • 5.6 l / 100 km
    • CO2: 147-169 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 150 pk
    • 5.6 l / 100 km
    • CO2: 147-169 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 163 pk
    • 5.8 l / 100 km
    • CO2: 151-171 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 190 pk
    • 5.8 l / 100 km
    • CO2: 151-171 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 286 pk
    • 6.2 l / 100 km
    • CO2: 162-184 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    Meer tonen
    Minder tonen

    Benzine

    • Automatisch met manuele modus
    • 480 pk
    • 10.8 l / 100 km
    • CO2: 246-251 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 360 pk
    • 8.8 l / 100 km
    • CO2: 199-217 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 184 pk
    • 7.6 l / 100 km
    • CO2: 172-192 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 245 pk
    • 7.6 l / 100 km
    • CO2: 173-194 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    Meer tonen
    Minder tonen

    Hybride benzine Plug-in

    • Automatisch met manuele modus
    • 272 pk
    • 7.9 l / 100 km
    • CO2: 23-179 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 292 pk
    • 7.9 l / 100 km
    • CO2: 23-179 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen

Tests BMW X3

Onze tests

Nieuws BMW

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget