Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model BYD Seal 2023

  • Een maatje kleiner dan de Han vind je in het BYD-gamma sinds de zomer van 2023 de Seal, een vierdeurs die met zijn lengte van 4,80 meter qua formaat pal tussen een Tesla Model 3 en een Model S in zit. Al ligt vooral de vergelijking met de Hyundai Ioniq 6 voor de hand: de combinatie van een indrukwekkend lage Cx-waarde van 0,219 en een uiterst beperkt frontaal oppervlak mondt ook hier uit in een opmerkelijke gunstige stroomlijn (SCx van 0,51). Met alle voordelen van dien voor het verbruik… en het rijbereik. Met een volle lithium-ijzer-fosfaatbatterij van 82 kWh komt deze vierdeurs in theorie 520 tot 570 kilometer ver, afhankelijk van de gekozen versie.

    De Seal is verkrijgbaar als achterwielaandrijver (met één enkele motor van 313 pk en 360 Nm) of met vierwielaandrijving, met één motor op elke as. Dankzij een totaalvermogen van 530 pk en 670 Nm sprint die laatste in minder dan 4 seconden naar 100 km/u. Dankzij zijn gestuurde ophanging (op de AWD-versies) en zijn zeer lage zwaartepunt gedraagt deze Chinese vierdeurs zich heel levendig en wendbaar. Des te spijtiger dan ook dat het stuur feedback mist. De rijhouding in de uitstekende stoelen is echter prima. Ruimte is er voor- en achterin volop, en de kwaliteitsindruk is uitstekend. De koffer van 402 liter wordt aangevuld met een bergvak in de neus… zelfs in de versies met twee motoren.

    De Seal heeft alles om te charmeren, waarbij eerder dan de indrukwekkende spurtjes vooral de kwaliteit van het interieur en van het onderstel weet te beklijven. Met het product an sich is dan ook weinig mis. Alleen begeeft BYD zich hier op het terrein van de fleetmarkt, en het is nog afwachten in welke mate die bereid is deze Chinees te omarmen…

  • Elektrisch

    • Automatisch
    • 231 pk
    • 460 km • 15.4 kWh/100km
    • 61.4 kWh • - kW (AC) • 110 kW (DC)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 313 pk
    • 570 km • 16.6 kWh/100km
    • 82.5 kWh • - kW (AC) • 150 kW (DC)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 530 pk
    • 520 km • 18.2 kWh/100km
    • 82.5 kWh • - kW (AC) • 150 kW (DC)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen

Tests BYD Seal

Onze tests

Nieuws BYD

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget