Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Cupra Leon ST 2025

  • Cupra is het sportieve zustermerk van Seat. Deze break is dan ook met name gericht op sportief ingestelde gezinnen. Het begint allemaal met een lichtjes ‘gepimpt’ koetswerk, opgedirkt met specifieke velgen. Binnenin vinden we sportieve voorstoelen die het lichaam goed ondersteunen. De sportieve aankleding van deze gezins-Cupra doet echter geen afbreuk aan de functionaliteit ten opzichte van de Seat Leon Break waarvan hij is afgeleid. Zijn kofferruimte is dus nog even groot, maar het in- en uitladen gaat niet altijd even vlot vanwege de dikke achterbumper. En voorin is de ergonomie dubieus, doordat traditionele knoppen werden vervangen door touchpads.

    Ten opzichte van zijn Seat-evenknie rust deze break op een stuggere en verlaagde ophanging met gestuurde schokdemping. De wegligging is gezond, nauwkeurig en efficiënt. De motoren zijn dezelfde als in de vijfdeursuitvoering, met dat verschil dat de krachtigste benzine hier 310 pk ontwikkelt in plaats van 300. Samen met die kleine vermogensboost krijgt de krachtigste Cupra Leon Break er ook vierwielaandrijving bij. Alle andere varianten houden het bij voorwielaandrijving, van de 1.5 TSI (150 pk) tot de twee plug-inhybrides (204 en 245 pk), die fiscaal aantrekkelijk zijn voor bedrijven. Nadeel is wel dat hun batterij 150 liter aan bagageruimte inpalmt...

    Deze sportief ogende break is een origineel aanbod in zijn segment en richt zich op actieve gezinnen. Ten opzichte van de Seat Leon Break waarvan hij is afgeleid, voegt hij een extra dosis dynamisme toe, zonder iets aan functionaliteit in te boeten. Tenzij dan als plug-inhybride, maar die compenseren dat ongemak met hun belastingvoordeel.

  • Benzine

    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 150 pk
    • 5.6 l / 100 km
    • CO2: 125-136 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Manueel
    • 150 pk
    • 5.9 l / 100 km
    • CO2: 134-135 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 333 pk
    • 8.2 l / 100 km
    • CO2: 187-198 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 333 pk
    • 8.2 l / 100 km
    • CO2: 187-198 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    Meer tonen
    Minder tonen

    Hybride benzine Plug-in

    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 204 pk
    • 5.2 l / 100 km
    • CO2: 8-10 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 272 pk
    • 5.5 l / 100 km
    • CO2: 9-11 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 272 pk
    • 5.6 l / 100 km
    • CO2: 9-11 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen

Tests Cupra Leon

Onze tests

Nieuws Cupra

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget