Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Fiat 500e 3d 2025

  • Fiat heeft op dit ogenblik twee 500-generaties tegelijk in de showroom staan: de ‘oude’ is er enkel nog als benzine, de nieuwe kiest voor een zuiver elektrische aandrijving. Met zijn 3,63 meter blijft de elektrische 500 bijzonder compact, en ondanks een iets gegroeide wielbasis is de binnenruimte op de achterbank dan ook nog altijd beperkt (ook deze 500 is trouwens maar een vierzitter). Wel is er naast de gesloten versie en de ‘cabrio’ voortaan een 3+1-uitvoering, die dankzij een kleine suicide door aan de stoepzijde een vlottere instap achterin verzekert. De koffer is even klein als bij de vorige generatie: 185 liter. Voorin valt meteen de betere rijhouding op en ook de afwerking en materiaalkeuze hebben een sprong voorwaarts gemaakt.

    Het nieuwe platform komt zowel de stabiliteit als het comfort ten goede. In de rijmodus Sherpa leent de 500 zich tot one pedal driving, maar die stand is maar werkzaam tot 80 km/u. De instapversie houdt het bij een motor van 70 kW (95 pk) en een batterij van 24 kWh, voldoende voor een zeer bescheiden – en theoretisch – rijbereik van 180 kilometer. De andere versies zijn echter merkbaar veelzijdiger met hun elektromotor van 87 kW (118 pk), maar vooral met hun batterij van 42 kWh en hun WLTP-rijbereik van 330 kilometer. Hun driefasenomvormer kan een lege batterij aan een laadpunt van 11 kW in een dikke 4 uur weer vullen, aan een snellader kun je opladen met 85 kW.

    De elektrische Fiat 500 behoudt alle charme van zijn voorganger, maar heeft daarmee vergeleken duidelijk gewonnen aan maturiteit – dat merk je zowel in zijn interieur als aan zijn rijgedrag. Met de grote batterij vertoont hij bovendien een erg interessante verhouding tussen prijs en rijbereik.

  • Elektrisch

    • Automatisch
    • 95 pk
    • 190 km • 13 kWh/100km
    • 23.8 kWh • - kW (AC) • 50 kW (DC)
    • 3 deuren
    • 4 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 95 pk
    • 321 km • 14 kWh/100km
    • 42.24 kWh • - kW (AC) • 85 kW (DC)
    • 3 deuren
    • 4 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 118 pk
    • 312 km • 14.3 kWh/100km
    • 42.24 kWh • - kW (AC) • 85 kW (DC)
    • 3 deuren
    • 4 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 118 pk
    • 312 km • 14.3 kWh/100km
    • 42.24 kWh • - kW (AC) • 85 kW (DC)
    • 3 deuren
    • 4 zitplaatsen
    Meer tonen
    Minder tonen

Tests Fiat 500

Onze tests

Nieuws Fiat

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget