Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
De huidige Tucson werd eind 2020 gelanceerd en brak daarbij visueel radicaal met zijn voorganger. Ondanks een redelijk formaat (4,50 meter) biedt het interieur ruim plaats, ook achterin, en inzake laadvolume overklast deze Hyundai zelfs het gros van zijn concurrenten, maar het aantal bergvakken in het interieur is geteld, zeker voorin. De achterbank kan niet worden verschoven, maar de rug is wel in drie delen verstelbaar en neerklapbaar. Voorin kijken de inzittenden uit op een modern, origineel en verzorgd dashboard, waarin twee schermen van 10,25 duim de hoofdrol opeisen: een eerste voor de instrumenten achter het stuur, en een tweede voor het – bijzonder geconnecteerde – infotainmentsysteem. Dat laatste vraagt trouwens enige gewenningstijd.
Ondanks af en toe stugge onderstelreacties rijdt de Tucson bijzonder aangenaam – en veilig: hij zit tjokvol rijhulpsystemen en airbags, inclusief een zevende exemplaar tussen de voorstoelen. Het motoraanbod is bijzonder uitgebreid, met om te beginnen klassieke benzine- (150 pk) en dieselmotoren (115 en 136 pk), al dan niet voorzien van microhybridisering op een circuit van 48 volt. Daarnaast zijn er ook twee full hybrids: een zelfladende van 230 pk en een plug-inversie van 265 pk. Die laatste is fiscaal interessant in een bedrijfscontext.
De Hyundai Tucson weet wat er anno 2021 belangrijk is: een hypergeconnecteerde uitrusting, een (plug-in)hybride aandrijving en een compleet arsenaal elektronische bewaarengelen. Als kers op de taart verpakt hij dat allemaal in een origineel kleedje... dat zijn voor- en zijn tegenstanders heeft.