Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
De Avenger is de eerste volledig elektrische Jeep (al is hij ondertussen ook te krijgen met een benzinemotor). En het is ook de kleinste van de familie: met een lengte van amper 4 meter positioneert hij zich onder de Renegade. De interieurruimte is uiteraard navenant. De beenruimte achterin is vrij beperkt, al is er voldoende plaats voor een gezin met twee jonge kinderen. Ook de koffer is niet erg groot, maar wel gemiddeld voor het segment en zelfs gelijkwaardig aan die van de Renegade. Het is wel jammer dat de laadvloer niet perfect vlak is wanneer de achterbank is neergeklapt. Het dashboard is stijlvol en ergonomisch, maar onze preproductietestexemplaren kampten met een matige afwerking en materialen van ondermaatse kwaliteit.
Technisch gezien deelt de Avenger zijn basis met zijn neven van de Stellantis-groep: de Peugeot 2008, de Opel Mokka en de DS 3. De batterij van de elektrische versie biedt een theoretisch rijbereik van 400 km, dat in de praktijk haalbaar is, althans bij zachte buitentemperaturen. Een warmtepomp is standaard, om in de winter het verbruik van de verwarming te beperken. Het opladen gebeurt met een vermogen van maximaal 11 kW wisselstroom en 100 kW gelijkstroom. Deze kleine SUV rijdt aangenaam, want hij is performant en kan rekenen op een ophanging die comfortabel is en die in bochten de bewegingen van het koetswerk goed opvangt.
Deze kleine elektrische SUV is homogeen en coherent: hij is even aangenaam om naar te kijken als om mee te rijden. Zijn lage gewicht heeft ook een positieve invloed op het stroomverbruik en dus op de actieradius. En de verhouding prijs-uitrusting is interessant voor het segment. Een EV die het overwegen waard is dus.