Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
De in 2015 geïntroduceerde Discovery Sport, die in 2019 een opfrisbeurt en in 2023 een technologische update kreeg, deelt zijn platform met de Range Rover Evoque. Tegenover de kille interieurs van de meeste (Duitse) rivalen plaatst deze Brit een knus ingerichte binnenruimte. Het interieur telt ook voldoende bergvakken, en terwijl deze middelgrote SUV vanbuiten relatief compact blijft, is hij wel ruim vanbinnen. Op de duurdere versies kunnen de twee ongelijke delen van de achterbank afzonderlijk worden verschoven en versteld. Optioneel zijn ook twee kofferstoeltjes beschikbaar, maar die zijn enkel geschikt voor kinderen.
Deze Land Rover is niet alleen aangenaam om in te vertoeven, maar ook om mee te rijden. De Discovery Sport bestaat als voorwieltrekker en als 4x4, en voelt zich net zo goed thuis op asfalt als op onverharde landwegjes. Hij bestaat met een brede waaier aan motoren, allemaal varianten van de tweeliter-viercilinder uit de Ingenium-familie. Op benzine spreken we dan over 200 of 250 pk, de diesel bestaat met 163 of 204 pk. Op de basisdiesel na maken ze allemaal gebruik van mildhybridetechnologie. Ook een plug-inhybride is verkrijgbaar (P300e met 309 pk), zij het niet in combinatie met de zeven zitplaatsen.
De Discovery Sport bulkt van de kwaliteiten: hij is gezinsvriendelijk, ontvangt zijn inzittenden in een gezellige cocon en kan een prima compromis tussen comfort en weggedrag voorleggen, zowel op het asfalt als ernaast. Alleen komt de prijs wel érg dicht in de buurt van die van een Range Rover Evoque, ook al is die dan minder praktisch ingesteld.