Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
De in 2015 geïntroduceerde Discovery Sport, kreeg in 2019 een opfrisbeurt en in 2023 een technologische update met een vernieuwd dashboard en meer elektrisch rijbereik voor de plug-inversie. Tegenover de kille interieurs van de meeste (Duitse) rivalen plaatst deze Brit een knus ingerichte binnenruimte. Het interieur telt ook voldoende bergvakken, en terwijl deze middelgrote SUV vanbuiten relatief compact blijft, is hij wel ruim vanbinnen. Op de duurdere versies kunnen de twee ongelijke delen van de achterbank afzonderlijk worden verschoven en versteld. Optioneel zijn ook twee kofferstoeltjes beschikbaar, maar die zijn enkel geschikt voor kinderen.
Deze Land Rover is niet alleen aangenaam om in te vertoeven, maar ook om mee te rijden. De Discovery Sport bestaat niet langer als voorwieltrekker en voelt zich daarom net zo goed thuis op asfalt als op onverharde landwegjes. Motorisch hebben de ongeëlektrificeerde benzines afscheid genomen. Er is wel nog keuze uit twee dieselvarianten met ofwel 163 of 204 pk, beide met mildehybride technologie en negentrapsautomaat. Eén verzet meer dan de plug-inhybride P270e van 270 pk die met zijn batterij 51 uitstootvrije kilometers ver geraakt. Niet meer dan de middelmaat, en hij is evenmin combineerbaar met zeven zitplaatsen. Maar van een model dat al een decennium meedraait kan je niet verwachten dat hij mee in de voorhoede speelt.
De Discovery Sport bulkt van de kwaliteiten: hij is gezinsvriendelijk, ontvangt zijn inzittenden in een gezellige cocon en kan een prima compromis tussen comfort en weggedrag voorleggen, zowel op het asfalt als ernaast. Alleen komt de prijs wel érg dicht in de buurt van die van een Range Rover Evoque, ook al is die dan minder praktisch ingesteld.