Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Lexus NX 2021

  • Niet meer beschikbaar
  • De tweede generatie van de NX maakte zijn debuut in het najaar van 2021. Technisch leunt hij aan bij de RAV4 van moederbedrijf Toyota, maar de interieursfeer is in deze Lexus wat verfijnder: het dashboard oogt bijzonder verzorgd en de gebruikte materialen werden met zorg geselecteerd. Centraal boven op het dashboard prijkt een scherm met een diagonaal tot 14 duim dat voortaan op aanrakingen reageert – een hele vooruitgang ten opzichte van het onhandige trackpad uit de voorganger. De binnenruimte is behoorlijk en de koffer is groot genoeg voor het gemiddelde gezin. De achterbank is wel niet verschuifbaar.

    Lexus biedt de NX bij ons aan in twee varianten, allebei op basis van een 2,5-literviercilinder op benzine. De ‘zelfladende’ 350h (244 pk, voorwieltrekker of vierwielaandrijving dankzij een bijkomende elektromotor) krijgt namelijk het gezelschap van de plug-inhybride 450h+ (309 pk en vierwielaandrijving), uitgerust met een grotere batterij van 18,1 kWh. Het weggedrag is nauwkeurig, maar een echte spurtbom is er aan deze NX niet verloren gegaan – onder zware belasting wordt de viercilinder overigens gauw luidruchtig. Met een rustiger rechtervoet blijft dit aandrijfgeheel daarentegen mooi zacht – én ook nog eens zuinig.

    De Lexus NX ziet er goed uit, verwelkomt zijn inzittenden in een modern en geraffineerd interieur, rijdt goed, verbruikt weinig én bestaat in een plug-inhybride variant die professionals fiscaal voordeel oplevert. Succes gegarandeerd dus? Niet helemaal, aangezien de NX behoorlijk prijzig is én ook nog eens uitkomt in een felbevochten segment waar de Europese premiummerken outsiders slechts de kruimels laten...

  • Hybride benzine

    • Continue transm met manuele modus
    • 197 pk
    • 5.9 l / 100 km
    • CO2: 169 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Continue transm met manuele modus
    • 197 pk
    • 5.9 l / 100 km
    • CO2: 169 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Continue transm met manuele modus
    • 197 pk
    • 6 l / 100 km
    • CO2: 172 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Continue transm met manuele modus
    • 197 pk
    • 6 l / 100 km
    • CO2: 172 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Continue transm met manuele modus
    • 197 pk
    • 5.6 l / 100 km
    • CO2: 160 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Continue transm met manuele modus
    • 197 pk
    • 5.6 l / 100 km
    • CO2: 160 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Continue transm met manuele modus
    • 197 pk
    • 5.8 l / 100 km
    • CO2: 163 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Continue transm met manuele modus
    • 197 pk
    • 6 l / 100 km
    • CO2: 163 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Continue transm met manuele modus
    • 197 pk
    • 6 l / 100 km
    • CO2: 173 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Continue transm met manuele modus
    • 197 pk
    • 5.6 l / 100 km
    • CO2: 159 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Continue transm met manuele modus
    • 197 pk
    • 6 l / 100 km
    • CO2: 163 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    Meer tonen
    Minder tonen

Tests Lexus NX

Onze tests

Nieuws Lexus

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget