Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Maserati Ghibli 2018

  • Niet meer beschikbaar
  • Na een afwezigheid van vijftien jaar maakte de legendarische Ghibli in 2013 zijn rentree. Vijf jaar later onderging hij een kleine facelift, nadat eerder het infotainmentsysteem al geüpdatet werd en de Ghibli een uitgebreider arsenaal aan rijhulpsystemen kreeg. Deze vierdeurs oogt als een ingekorte Quattroporte en strikt genomen is hij dat ook: hij is 29 centimeter minder lang (waarvan 17 centimeter op conto komt van de wielbasis) en 2 centimeter lager. Niettemin is hij achterin nog altijd voldoende ruim. Wat de kofferruimte betreft, moet de Ghibli amper 30 liter toegeven op zijn grote broer, maar de te lage opening bemoeilijkt wel de toegankelijkheid.

    De Ghibli is enkel nog leverbaar met drukgevoede benzinemotoren, allemaal gekoppeld aan een achttrapsautomaat. De drieliter-V6 van 430 pk uit de Modena biedt in combinatie met vierwielaandrijving al stevige prestaties (de achterwielaangedreven basis-V6 van 350 pk wordt niet meer aangeboden), maar de 3.8-V8 van 580 pk in de Trofeo maakt van de Ghibli een soort vierdeurs-Ferrari. Onderaan in het gamma vinden we de GT, met een tweeliter-viercilinder die hulp krijgt van een kleine elektromotor op 48 volt, samen goed voor 330 pk. Een mildhybride dus, en met zijn WLTP-uitstoot van in het beste geval nog altijd 186 g CO2/km zeker geen fiscaal wonder.

    De fraai getekende Ghibli trekt resoluut de kaart van het rijplezier – zelfs in zijn tweeliterversie. Als kleine speler heeft Maserati het op vele vlakken echter moeilijk de Duitse referenties het voor aan de schenen te leggen, terwijl je die prestigieuze merknaam wel stevig betaalt.

  • Benzine

    • Automatisch met manuele modus
    • 430 pk
    • 9.6 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 430 pk
    • 9.6 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 430 pk
    • 9.6 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen

Tests Maserati Ghibli

Onze tests

Nieuws Maserati

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget