Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
Het valt niet te betwisten dat de in 2013 geïntroduceerde Quattroporte een esthetisch geslaagde berline is. De wielbasis bedraagt een royale 3,17 meter, wat de beenruimte achterin ten goede komt. Deze limousine is verkrijgbaar met vier of met vijf zitplaatsen en heeft een koffer van 530 liter. De Quattroporte, die ondertussen een klassieker is geworden, onderging door de jaren heen subtiele wijzigingen en ook het interieur werd regelmatig opgewaardeerd – de sfeer in een Maserati blijft hoe dan ook onnavolgbaar. De laatste facelift dateert uit 2018 en voor 2022 werden de motorversies herdoopt.
De 350 pk sterke GT werd ondertussen echter geschrapt, waardoor de standaardversie nu de Modena is, met zijn 3-liter-V6 van 430 pk. Topper is de Trofeo, die 580 pk uit zijn 3.8-V8 met dubbele turbo puurt. Of de Quattroporte naar analogie van de Ghibli en de Levante ook een mildhybride variant krijgt, blijft koffiedik kijken. Wetende dat het model allicht een opvolger krijgt in 2023, zou het weleens kunnen dat de Italianen het sop de kool niet waard vinden. Tenzij de geruchten blijken te kloppen en Maserati er tóch eentje in de pijplijn heeft zitten...
Met deze Quattroporte wil Maserati zich in het absolute topsegment profileren. Wat de uitstraling en het rijplezier betreft, klopt het plaatje. Dat de afwerking niet helemaal de Duitse normen haalt, zullen de liefhebbers allicht graag door de vingers zien. Een Maserati koop je sowieso vooral met je hart, en daarom zouden we net zo goed meteen voor de onstuimige Trofeo gaan.