Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model MINI Mini 3d 2020

  • Niet meer beschikbaar
  • Nadat de derde generatie van de ‘New Mini’ al een eerste, subtiele update kreeg in 2018, ging de kleine Brit begin 2021 een tweede keer onder het mes. De hele voorpartij werd daarbij hertekend, terwijl de Union Jack-achterlichten voortaan standaard zijn. Hoewel de Mini intussen niet meer zo ‘mini’ is, blijven de achterste zitplaatsen krap en moeilijk bereikbaar. Om daaraan een mouw te passen is er de vijfdeurs: die is maar liefst 16,1 centimeter langer, terwijl zijn wielbasis 7,2 centimeter meer meet. Die extra centimeters komen de zitruimte achterin ten goede, maar omdat de twee achterdeuren vrij klein zijn uitgevallen, is achterin instappen nog altijd geen sinecure. Ook de koffer is groter bij de vijfdeurs: 278 liter, tegenover een krappe 211 liter voor de driedeurs.

    In vergelijking met eerdere generaties boekte de huidige Mini de grootste vooruitgang op het gebied van comfort. De ophanging is nu veel vergevingsgezinder en ook de geluiddemping is sterk verbeterd. Die gunstige evolutie heeft geen negatieve invloed op het weggedrag. Integendeel, de Mini zet nog altijd de toon qua rijdynamiek: de stuurinrichting voelt snedig aan en de wegligging is onderhoudend, veilig en voorspelbaar. Naast de elektrische versie telt het gamma enkel nog benzines, met vermogens van 136 tot 231 pk.

    De Mini is stilaan volwassen geworden. In vergelijking met zijn voorgangers is de huidige generatie ruimer, comfortabeler en mooier afgewerkt. Toch heeft hij zijn kwajongenskantje behouden, want zijn legendarische rijplezier bleef bewaard. Helaas behield hij ook zijn stevige prijskaartje.

  • Elektrisch

    • Automatisch
    • 184 pk
    • 270 km • - kWh/100km
    • - kWh • - kW (AC) • - kW (DC)
    • 3 deuren
    • 4 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 184 pk
    • 270 km • - kWh/100km
    • - kWh • - kW (AC) • - kW (DC)
    • 3 deuren
    • 4 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 184 pk
    • 270 km • - kWh/100km
    • - kWh • - kW (AC) • - kW (DC)
    • 3 deuren
    • 4 zitplaatsen

    Benzine

    • Manueel
    • 136 pk
    • 5.3 l / 100 km
    • CO2: 124-138 g/km (WLTP)
    • 3 deuren
    • 4 zitplaatsen
    • Manueel
    • 163 pk
    • 6.2 l / 100 km
    • CO2: 140-151 g/km (WLTP)
    • 3 deuren
    • 4 zitplaatsen
    • Manueel
    • 178 pk
    • 6.2 l / 100 km
    • CO2: 140-151 g/km (WLTP)
    • 3 deuren
    • 4 zitplaatsen
    • Manueel
    • 231 pk
    • 6.9 l / 100 km
    • CO2: 150-162 g/km (WLTP)
    • 3 deuren
    • 4 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 306 pk
    • 7.3 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 3 deuren
    • 2 zitplaatsen
    • Manueel
    • 102 pk
    • 5.2 l / 100 km
    • CO2: 122-138 g/km (WLTP)
    • 3 deuren
    • 4 zitplaatsen
    Meer tonen
    Minder tonen

Tests MINI Mini

Onze tests

Nieuws MINI

Aanbevolen nieuwsberichten