Vier jaar na zijn lancering in 2019 kreeg de 208 in de loop van 2023 een verjongingskuur, die vooral de neus wat strakker en agressiever doet ogen en binnenin een groter scherm voor het infotainmentsysteem introduceerde. Voor de rest blijft Peugeot trouw aan zijn i-Cockpit met hoog geplaatste tellerpartij in combinatie met een laag gemonteerd en afgevlakt stuurwiel. Origineel is het zeker, maar niet iedereen is ervoor gewonnen. Bij de duurdere versies is de tellerpartij digitaal en driedimensioneel. De afwerking en de aankleding van het interieur zijn voortreffelijk. De zitruimte achterin is echter beperkt voor een auto van 4,05 meter lang, en de kleine achterste deuropeningen bemoeilijken in- en uitstappen. In de koffer beschik je met de laadvloer in zijn laagste positie over een volume van 311 liter.
Tijdens het rijden laat de 208 een bijzonder goede indruk na. Parasitaire geluiden zijn er niet, het motorlawaai is goed onderdrukt en de ophanging absorbeert wegoneffenheden voortreffelijk, terwijl ze tegelijk het koetswerk netjes onder controle houdt. De 208 is ook beschikbaar als elektrische auto, maar voorlopig nemen de benzines nog het gros van de verkoop voor hun rekening. Het gaat telkens om varianten van de 1.2 Puretech: handgeschakeld met 75 of 100 pk, of in een mildhybride combinatie met gerobotiseerde zesbak en dan 100 of 136 pk sterk. De diesel werd bij de facelift afgevoerd.
De 208 weet te overtuigen door zijn design en afwerking, maar ook en vooral door zijn rijgedrag. Niet iedereen is evenwel gewonnen voor de i-Cockpit en wie geregeld passagiers moet vervoeren, zal de kleine deuropeningen en de vrij beperkte beenruimte betreuren.