Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Peugeot 508 SW 2024

  • Met zijn 4,78 meter is de knappe 508 SW, die in 2023 gefacelift werd, amper langer dan de berline. Zijn laadvolume heeft dan ook niet echt de ambitie om records te breken. Desondanks scoort de 508 SW met 530 liter onder het ­bagagescherm perfect in de middenmoot voor dit segment. En bovendien werd veel zorg besteed aan de toegankelijkheid, door de tildrempel laag te houden (63,5 centimeter). Het totale laadvolume bedraagt 1.780 liter. Het dashboard is hetzelfde als dat van de vijfdeurs. De i-Cockpit ziet er fris en up-to-date uit, maar de ergonomie is net als bij de berline voor verbetering vatbaar. De achterpassagiers genieten hier 4 centimeter meer hoofdruimte, maar de beenruimte is niet overweldigend.

    Het onderstel biedt een magistraal evenwicht tus­sen comfort en ­dynamiek, zelfs met de passieve schokdempers van de basis­versies. Het motorpalet is intussen behoorlijk gekortwiekt: de klassieke 1.2 PureTech-benzine en 1.5-diesel zijn geschrapt, enkel de drie plug-inhybrides zijn nog leverbaar. Het gaat daarbij om de Hybrid van 180 of 225 pk en de sportieve PSE, die in totaal 360 pk en vierwielaandrijving in de strijd gooit. De hybridetechniek is netjes geïntegreerd, zodat je niets aan laadvolume verliest.

    Zonder de functionaliteit helemaal op te offeren kan de 508 SW prat gaan op een bijzonder sterke persoonlijkheid, en in deze categorie is dit ongetwijfeld een van de leukste – én comfortabelste – modellen om mee te rijden. Al laat Peugeot wel de particuliere koper wel in de kou staan door enkel en alleen nog op de prijzige plug-inversies in te zetten.

  • Hybride benzine Plug-in

    • Automatisch met manuele modus
    • 180 pk
    • 1.5 l / 100 km
    • CO2: 33 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 225 pk
    • 1.4 l / 100 km
    • CO2: 33 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 360 pk
    • 2 l / 100 km
    • CO2: 45 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen

Tests Peugeot 508

Onze tests

Nieuws Peugeot

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget