Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Porsche Taycan 2025

  • De in 2019 gelanceerde Taycan is een volledig elektrische vierzitter die comfort en sportiviteit wil verzoenen. Achter het stuur gaat alle aandacht naar het hoogtechnologische én gebogen instrumentenpaneel. Fysieke knoppen zijn er niet meer. Achterin biedt de Taycan twee minder comfortabele zitplaatsen en de koffer is ronduit klein voor een auto van net geen 5 meter lang. Kortom, functionaliteit was hier geen prioriteit. Porsche is er daarentegen wel in geslaagd om zijn sportieve DNA ook in dit elektrische model te injecteren; zijn bulkgewicht van meer dan 2,2 ton countert de Taycan met het laagste zwaartepunt uit de geschiedenis van het merk. Verder maakt hij gebruik van een tweetrapsautomaat om én een geheide spurt én een hoge topsnelheid te kunnen garanderen.

    Er zijn verschillende varianten, waarbij het motorvermogen varieert van 300 kW tot 560 kW. De batterij is 71 of 83,7 kWh groot. Doordat de spanning in de batterijen tot maar liefst 800 volt kan oplopen, kan snelladen aan een gelijkstroomlaadpaal in een recordtempo gebeuren; aan een thuislaadstation houdt de Taycan het bij 11 kW. Door middel van verschillende updates werkt Porsche voortdurend aan het energiebeheer van de elektrische aandrijflijn, waardoor de Taycan zuiniger wordt. Die veranderingen worden echter niet apart gehomologeerd, waardoor het theoretische rijbereik ongewijzigd blijft (van 375 tot 435 kilometer).

    Weinig auto’s zijn zo uitgewerkt, doordacht en complex als deze elektrische Porsche. Niets werd aan het toeval overgelaten en alle technische keuzes verzetten de bakens in de categorie. Maar het allerbelangrijkste is dat de Taycan rijdt als een echte Porsche. Op die manier loodst hij het merk uit Zuffenhausen een nieuw tijdperk binnen.

  • Elektrisch

    • Automatisch
    • 408 pk
    • 591 km • 16.7 kWh/100km
    • 89 kWh • - kW (AC) • 270 kW (DC)
    • 4 deuren
    • 4 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 408 pk
    • 560 km • 17.6 kWh/100km
    • 89 kWh • - kW (AC) • 270 kW (DC)
    • 4 deuren
    • 4 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 544 pk
    • 560 km • 17.6 kWh/100km
    • 89 kWh • - kW (AC) • 270 kW (DC)
    • 4 deuren
    • 4 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 700 pk
    • 629 km • 18 kWh/100km
    • 104.9 kWh • - kW (AC) • 320 kW (DC)
    • 4 deuren
    • 4 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 884 pk
    • 634 km • 17.9 kWh/100km
    • 104.9 kWh • - kW (AC) • 320 kW (DC)
    • 4 deuren
    • 4 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 1034 pk
    • 552 km • 20.7 kWh/100km
    • 104.9 kWh • - kW (AC) • 320 kW (DC)
    • 4 deuren
    • 4 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 1034 pk
    • 556 km • 20.6 kWh/100km
    • 104.9 kWh • - kW (AC) • 320 kW (DC)
    • 4 deuren
    • 2 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 952 pk
    • 633 km • 17.8 kWh/100km
    • 104.9 kWh • - kW (AC) • 320 kW (DC)
    • 4 deuren
    • 4 zitplaatsen
    Meer tonen
    Minder tonen

Tests Porsche Taycan

Onze tests

Nieuws Porsche

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget