In 2024 kreeg het Taycan-gamma een update. Naast een nieuwe neus en een herwerkte achtersteven staan er nieuwe kleuren, velgen en exterieurpakketten in de catalogus. Binnenin zijn vooral de displays uitgebreid met extra menu’s en applicaties. Aan de praktische aspecten verandert er niets: de bagageruimte is nog steeds tot 446 liter groot met alle zitplaatsen beschikbaar, of 1.212 liter met de achterstoelen neergeklapt. Er zijn nog steeds twee breakuitvoeringen: een avontuurlijke en licht verhoogde Cross Turismo en de sportievere Sport Turismo.
Bij de update werden de aandrijflijnen efficiënter gemaakt, kregen de batterijcellen een nieuwe samenstelling en werd het accupakket vergroot tot 89 of 104,9 kWh, wat resulteert in een ruimer rijbereik (tot 613 kilometer WLTP) en sneller opladen (tot 320 kW). De ‘Cross’ heeft standaard vierwielaandrijving en wordt aangeboden in vier motorvarianten: de 435 pk sterke Taycan 4, de 598 pk sterke 4S, de 884 pk sterke Turbo en de 952 pk sterke Turbo S, telkens met het grote batterijpakket. De Sport Turismo is daarentegen in zijn basisversies ook verkrijgbaar met het batterijpakket met de beperktere capaciteit en dan iets minder krachtig (408 pk voor de RWD-versie en 544 pk voor de 4S). In alle gevallen zijn de prestaties verbluffend en de bediening (sturen, remmen) nauwkeurig en informatief.
Deze Cross en Sport Turismo, elk met hun eigen stijl, zijn praktischer dan de berlineversie van de Taycan, louter en alleen door hun achterklep. De instapversie met achterwielaandrijving is al heel aangenaam en snel, maar alleen verkrijgbaar als Sport. De update voor 2024 maakt de Taycan nog wat breder inzetbaar dankzij extra rijbereik.