Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Seat Leon ST 2022

  • Niet meer beschikbaar
  • De huidige Leon Break werd in 2020 gelanceerd, op hetzelfde moment als de berline. De 27 centimeter die de Break langer is, zit hem puur in de achteroverhang, en dat levert een kofferruimte op van 620 tot 1.600 liter. Enkel de ver uitstekende achterbumper bemoeilijkt in- en uitladen. Binnenin overtuigt de Leon met zijn afwerking en materiaalkeuze, al hebben we onze twijfels bij de ergonomie van bepaalde bedieningselementen waarvoor Seats middenklasser overschakelde op touchpads in plaats van knoppen.

    In deze vierde generatie toont de Leon Break zich een stuk inschikkelijker dan de Seats van weleer, toch als we over het onderstel hebben. Zelfs met de (optionele) adaptieve schokdempers in de Dynamic-modus ligt de nadruk duidelijk op comfort, met als keerzijde van de medaille dat het koetswerk minder strak gehouden wordt in bochten. Voor de twee fiscaal aantrekkelijke plug-inhybrides van de Leon Break (204 en 245 pk) moet je voortaan terecht bij Cupra. In de praktijk moet deze Seat het dus hebben van zijn brave, maar niet onaangename benzine- en dieselmotoren, waarvan de vermogens variëren van 90 tot 150 pk. De 1.5 TGI op aardgas is ook nog beschikbaar, al neemt de fel gestegen prijs van CNG aan de pomp die variant zowat alle wind uit de zeilen.

    De Seat Leon Break heeft alle troeven van de vijfdeurs, maar doet er nog een praktische koffer bovenop. De huidige generatie legt de focus eerder op comfort, wat voor een auto met een gezinsgerichte roeping als deze zeker geen verkeerde keuze is. En wie het toch graag wat sportiever wil, kan nog altijd bij Cupra terecht.

  • Benzine

    • Manueel
    • 110 pk
    • 4.7 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen

    Hybride benzine Plug-in

    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 204 pk
    • 1.4 l / 100 km
    • CO2: 24-28 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 204 pk
    • 1.4 l / 100 km
    • CO2: 24-28 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen

    Aardgas

    • Manueel
    • 130 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 102-150 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Manueel
    • 130 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 102-150 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 130 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 108-120 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Manueel
    • 130 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 102-150 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Manueel
    • 130 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 102-150 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    Meer tonen
    Minder tonen

Tests Seat Leon

Onze tests

Nieuws Seat

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget