Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Smart #1 2025

  • De Smart-familie heeft er een nieuw lid bij: de elektrische SUV #1, ontworpen in Duitsland, maar geproduceerd in China. Smart is sinds 2020 namelijk een joint venture die in op 50/50-basis in handen is van Daimler (het moederbedrijf van Mercedes) en de Chinese groep Geely (eigenaar van onder andere Volvo en voor 10 procent aandeelhouder van Daimler). De ‘hashtag one’ is bijna zo lang als een Mini Countryman. De styling is origineel, zowel vanbinnen als vanbuiten, met geraffineerd meubilair. Jammer dat bijna alle functies via het 12,8 duim grote infotainmentscherm moeten worden bediend. Het interieur is ruim, met voldoende plaats voor vier of vijf volwassenen, temeer omdat de bank kan worden verschoven. De kofferruimte is minder indrukwekkend.

    De Smart #1 heeft een 272 pk sterke motor achterin, gevoed door een 66kWh-batterij, goed voor een theoretisch rijbereik van 440 km. De basisversie is uitgerust met een enkelfasige interne oplader met een capaciteit van 7,4 kW, terwijl de Premium-versie beschikt over een driefasig exemplaar dat tot 22 kW kan opladen. In gelijkstroom (DC) kan de auto een laadvermogen van 150 kW aan. Het rijgedrag is levendig en aangenaam, en tegelijk behoorlijk comfortabel. De energieregeneratie in one pedal-modus is evenwel moeilijk te doseren. Voor wie meer sportiviteit wil, is er de Brabus-versie, die dezelfde batterij gebruikt, maar ook een tweede elektromotor op de vooras (vierwielaandrijving), goed voor in totaal 428 pk.

    In tegenstelling tot de originele Smart is dit nieuwe model totaal niet revolutionair. De #1 is een moderne cross-over, die de Aziatische en Duitse keuken combineert. Hij heeft een origineel en ruimtelijk doordacht interieur, ook al baadt het in een digitale saus dat niet bij iedereen in de smaak zal vallen.

  • Elektrisch

    • Automatisch
    • 272 pk
    • 310 km • 18.1 kWh/100km
    • 49 kWh • - kW (AC) • 130 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 272 pk
    • 310 km • 18.1 kWh/100km
    • 49 kWh • - kW (AC) • 130 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 272 pk
    • 420 km • 17.4 kWh/100km
    • 66 kWh • - kW (AC) • 150 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 428 pk
    • 400 km • 18.2 kWh/100km
    • 66 kWh • - kW (AC) • 150 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 272 pk
    • 440 km • 16.8 kWh/100km
    • 66 kWh • - kW (AC) • 150 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 368 pk
    • 400 km • 18.2 kWh/100km
    • 66 kWh • - kW (AC) • 150 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 272 pk
    • 420 km • 17.4 kWh/100km
    • 66 kWh • - kW (AC) • 130 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    Meer tonen
    Minder tonen

Tests Smart #1

Onze tests

Nieuws Smart

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget