Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
Na een carrière van vier jaar onderging de Tivoli voor modeljaar 2020 een facelift, die vooral onderhuids ingrijpende gevolgen had. Sindsdien vinden we op de middenconsole ook een groot centraal aanraakscherm, dat inzake connectiviteit helemaal bij de tijd is. De veiligheidsuitrusting is bijzonder uitgebreid: vanaf het basisniveau is een automatische noodremhulp standaard, net als een actieve spoorassistent en verkeersbordherkenning. Verder overtuigt deze cross-over nog altijd door zijn erg ruime interieur. Ook de koffer heeft een behoorlijk volume, maar kampt helaas met een hoge laaddrempel.
Het weggedrag is over het algemeen efficiënt, al schuilt er niet echt dynamisme in het onderstel van deze Koreaan. Sinds 2021 is er ook de Grand Tivoli, in feite de vroegere XLV, die het verschil maakt met een langere koffer (1.440 liter met neergeklapte achterbank). De twee beschikbare bezninemotoren zijn drukgevoed: de 1.2-driecilinder ontwikkelt 128 pk en de 1.5-viercilinder levert 163 pk. De driecilinder bestaat enkel als handgeschakelde voorwieltrekker, de krachtigste van de twee kan worden gekoppeld aan vierwielaandrijving en/of een zestrapsautomaat. De 1.6-diesel is uit de catalogus verdwenen.
De Tivoli ziet er leuk uit en is en sinds zijn facelift zowel technisch als technologisch helemaal mee. De basisversie gaat bovendien voor een appel en een ei van de hand, al wordt de uitrusting pas compleet in de hogere – en meteen flink duurdere – niveaus.