Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model XPENG P7 2024

  • De P7 rijdt al sinds 2020 in zijn thuisland rond, maar Xpeng heeft hem niet zomaar op het roroschip naar Europa gezet. Deze uitdager uit de Volks­republiek voor de Mercedes EQE en kan in zijn verwesterde snit op een hogere laadpiek en meer vermogen rekenen. Er is enkel een batterij van 86 kWh, maar gekoppeld aan twee elektromotoren staat er dan wel 473 pk gereed – of 276 pk bij de achterwielaandrijver. De data verrassen niet, want ze komen overeen met die van de op hetzelfde EDward-platfrom gebouwde G9. Het verschil is een gehalveerd voltage – 400V in dit geval – maar dat maakt, waar mogelijk, nog altijd snelladen tot 175 kW mogelijk. Zelfs de krachtiger versies overschrijden met hun rij­bereik de drempel van 500 kilometer, maar de RWD schotelt dik 70 kilometer extra voor.

    De minimalistische interieursfeer leunt sterk op de schermeninterface, met nauwelijks fysieke knoppen. Xpeng staat sterk in software en dat merk je aan de heldere structuur en de personalisatie van het infotainment. Toch is het jammer dat je voor sommige functies, zoals de rijmodi of de remenergierecuperatie, door verschillende menu’s moet. Chinese trekjes zijn de avatar voor de spraakassistent, maar helaas ontbreekt het de P7 aan de verwachte focus op beenruimte voor de achterbank, toch voor een wiel­basis van 3 meter. Uitgerust met dubbele driehoeken vooraan en een multilink achteraan legt de P7 wel een gewogen rijgedrag voor. In vergelijking met de typische Chiness pakt hij bovendien uit met een prettig stuurgevoel.

    Behept van technologie en niet gespeend van rijgevoel heeft de P7 zeker troeven in huis om naam te maken. Dat is nodig, want “Ik rijd met een Xpeng” is nog geen vanzelfsprekendheid.

  • Elektrisch

    • Automatisch
    • 276 pk
    • 576 km • 16.8 kWh/100km
    • 86.2 kWh • - kW (AC) • 175 kW (DC)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 473 pk
    • 505 km • 19.2 kWh/100km
    • 86.2 kWh • - kW (AC) • 175 kW (DC)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 473 pk
    • 505 km • 19.2 kWh/100km
    • 86.2 kWh • - kW (AC) • 175 kW (DC)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen

Tests XPENG P7

Onze tests

Nieuws XPENG

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget