Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Ecologie / Plug-in hybrides: niet genoeg opgeladen

Geschreven door Olivier Duquesne op 13-11-2018

In het Verenigd Koninkrijk, waar net zoals bij ons plug-in hybrides fiscale voordelen hebben voor bedrijven, laden werknemers met die voertuigen hun auto (bijna) nooit op.

Diesel aan de schandpaal en royale belastingvoordelen op voertuigen met een lage CO2-uitstoot hebben Britse bedrijven, zoals bij ons, ertoe aangezet om hun wagenpark te beperken tot plug-in hybride voertuigen. In principe een goed idee “voor de planeet”, behalve dat een studie gepubliceerd door The Miles Consultancy lijkt aan te tonen dat werknemers met die voertuigen geen grote stekkeraars zijn. In het Verenigd Koninkrijk behoort 70% van de plug-in hybrides tot het wagenpark van bedrijven. Hun gemiddeld verbruik is 7,2 l/100 km, verre van de meestal 2 tot 3 liter normverbruik.

De reden? De werknemers nemen de tijd niet om de auto op te laden, noch op het bureau, noch thuis en ook niet onderweg. Daardoor zijn ze, gezien het gewicht van de batterijen en de hybride systemen, onzuinig op de snelweg en de grote banen. En in de stad blijft het voordeel van de hybridisatie beperkt door enkel gebruik te maken van de regeneratie. Kortom, bij gebrek aan oplaadpunten op de parkings van de bedrijven en initiatieven om de gebruikers aan te moedigen (en onderwijzen?) om hun plug-in hybride aan te sluiten, is het een slechte keuze.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten