De Audi e-tron zal niet langer uitsluitend in België geproduceerd worden. Naast het Brusselse Vorst zal de Duitse constructeur eind 2020 een assemblagelijn openen in China, in de FAW-VW-fabriek in Chengdu. Het gaat niet om een verhuizing, maar gewoonweg om de productie van elektrische Audis' voor China en voor de rest van de Aziatische markt. Om het personeel van de Belgische fabriek gerust te stellen, zal de e-tron Sportback uitsluitend in Vorst worden gebouwd. Ondertussen zwerft er een delegatie van Chinese arbeiders en ingenieurs rond in de Brusselse fabriek.
- Onze test van de Audi e-tron.
Opleiding
Benjamin Everaert, een journalist van het economische dagblad L'Écho, had de gelegenheid om deze Chinezen een week voor hun terugkeer te ontmoeten. In totaal zullen er 140 van hen in verschillende golven door België trekken, vergezeld van een vertaler. Zij zijn er om te leren en te observeren, niet om actief deel te nemen aan de vergadering op de Belgische site. Dit is verboden door hun visa. Zij beschikken echter over een speciale werkplaats voor praktisch werk, met name op het gebied van veiligheid en batterijen. Ze repliceren in Vorst wat Belgische werknemers in Duitsland hebben gedaan. Deze kennisoverdracht is een logisch proces, vooral omdat de FAW-VW-fabriek in Chengdu nog nooit een elektrische auto heeft gebouwd.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!