In een interview met Automotive News gaf designdirecteur SangYup Lee van Hyundai aan dat het uiterlijk van de modellen van het merk gaat evolueren. Hij wil een gevarieerd en onderscheidend gamma creëren, maar wel met een herkenbare identiteit. En daarvoor gaat hij inspiratie zoeken in Italië. Lee heeft er geen probleem mee om de schoonheid te loven van Alfa Romeo’s en Maserati’s om aan te tonen wat we mogen verwachten van het “Sensuous Sportiness”-design van de constructeur. Deze nieuwe stijltaal werd ingeleid door de Belg Luc Donckerwolke met zijn concept Le Fil Rouge die in maart in Genève werd onthuld, en moet de modellen van het merk aantrekkelijker maken. De stijl van de Koreanen moet dus meer ‘emotie’ gaan uitstralen, met subtiel agressieve lijnen. De droom van de designer is dat Hyundais even sexy (of zelfs nog meer) worden bevonden als Alfa Romeo’s.
Genesis gaat voor luxe en technologie
Genesis van zijn kant moet een referentie worden voor Seoel zoals Chanel dat is voor Parijs of Burberry voor Londen, zo beweert verder Lee, die in het verleden nog bij Bentley heeft gewerkt. De strategie is om Genesis een “technologische touch” te geven met verwijzingen naar Samsung en LG, maar dan met een extra luxueus sausje eroverheen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!