Franse merken hebben het altijd al moeilijk gehad om zich te laten gelden op de Amerikaanse automarkt. Zo trok Citroën er weg in 1977 en Peugeot in 1991 (en Renault in 1987). PSA wil er zich evenwel nogmaals aan wagen, ditmaal met het merk DS. Carlos Tavares, de baas van de groep, heeft aan het Duitse magazine Automobilwoche gezegd dat PSA binnenkort een nieuwe internationale strategie zal onthullen. De groep keerde terug naar Iran en overweegt dus een mogelijke comeback naar Noord-Amerika.
DS in Amerika
Het zal nochtans moeilijk worden voor Citroën en Peugeot om in de VS hun auto’s te verkopen aan een competitieve prijs, aangezien ze er niet over een fabriek of verdelersnetwerk beschikken. Maar net daarom wordt er aan het merk DS gedacht. Yves Bonnefront, de baas van DS, die eveneens geïnterviewd werd door Automobilwoche, preciseerde dat het merk de gedoodverfde kandidaat is voor een intrede op de Noord-Amerikaanse markt. Beide bazen geven evenwel toe dat er nog niets beslist werd en dat de terugkeer van PSA in de VS in ieder geval niet evident zal zijn.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!