Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Innovatie / Citroën: een revolutionaire ophanging in 2017

Geschreven door David Leclercq op 25-11-2015

Linda Jackson, CEO van Citroën, kondigde aan dat het merk in 2017 een revolutionaire ophanging zal lanceren ter vervanging van de hydropneumatische variant. Op termijn zullen alle modellen ermee worden uitgerust.

Ook interessant: Citroën stopt met hydropneumatische ophanging

 

De aankondiging enkele weken geleden dat Citroën zou stoppen met zijn hydropneumatische ophanging, heeft heel wat merkliefhebbers ontgoocheld. Voor hen is er echter hoop, want in 2017 zou de Franse constructeur met een splinternieuwe, nog altijd originele en uiterst comfortabele ophanging voor de dag komen. Linda Jackson, de huidige CEO van het merk, verklaarde immers dat de ingenieurs op dit moment werken aan een revolutionaire ophanging die de hydropneumatische variant zal vervangen en die zou op termijn uitgebreid worden naar het hele gamma. Voor deze nieuwe ophanging werd uiteraard veel aandacht besteed aan het comfort, maar de kwaliteit van de schokdemping werd niet verwaarloosd, zo werd ons verteld.

Fundamentele waarde

Linda Jackson heeft verklaard dat: “het comfort een fundamentele waarde van Citroën is en het is onze bedoeling om een nieuwe ophanging te creëren die de hydropneumatische zal vervangen, maar die moderner is.” Jackson gaf uiteraard geen technische details en we weten dus niet of het zal gaan om een pneumatische ophanging of een ander systeem.

Enkel voor Citroën

Yves Bonnefont, directeur van het merk DS, verklaarde al dat zijn merk ook aan het werken was aan een nieuw type ophanging, maar volgens Jackson zal deze nieuwe technologie enkel beschikbaar zijn op de voertuigen van het merk Citroën. “Ik kan u garanderen dat het enkel om Citroëns zal gaan”, zo zei ze.

Minder modellen

Toen ze het over deze technische ontwikkeling had, heeft Jackson ook opnieuw bevestigd dat het de bedoeling is om het aantal modellen voor het merk Citroën met de helft te verminderen. Dat betekent dat we van 14 op termijn zullen evolueren naar slechts 7 modellen, maar wel zonder de Chinese modellen mee te tellen, want die hebben vaak een langere wielbasis. Jackson hoopt met deze nieuwe strategie de verkoop van Citroën tegen 2020 met 15 procent te doen stijgen, goed voor 1,6 miljoen auto’s per jaar.

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten