BMW is niet van plan om nog lang op de tweede plaats te blijven staan onder de premiumconstructeurs. Harald Krüger, de grote baas van het merk uit München, verklaarde recent aan verschillende Duitse journalisten: “In 2020 zijn wij weer het bestverkochte premiummerk. Ik dwing mijn team in die richting, al wordt het geen plezierritje”. BMW wil met andere woorden Mercedes-Benz weer van de troon stoten, dat in 2016 en 2017 de leider was van de premiummerken.
Stortvloed aan nieuwigheden
Om zijn nieuwe doel te halen, rekent BMW op de introductie van een paar nieuwe modellen en de vernieuwing van een reeks vaste waarden. Zo mogen we dit jaar nog de nieuwe SUV’s X2, X4 en X7 verwachten in de showrooms. De X5 van zijn kant wordt in 2019 afgelost door een nieuwe generatie. Andere vaste waarden, de 1- en 3-Reeks, mogen voor de komende maanden een grondige opfrisbeurt verwachten. En ook nog dit jaar worden twee modellen met veel uitstraling op de markt gebracht: de roadster Z4 en de coupé 8-Reeks, die het nieuwe vlaggenschip wordt van het merk. Met die stortvloed aan nieuwigheden hoopt BMW zijn achterstand op de wereldmarkt terug in te lopen. Ter herinnering: in 2017 verkocht het Beierse merk 2,09 miljoen auto’s, tegenover 2,29 miljoen Mercedessen. Het belooft nog een harde strijd te worden.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!