Julian Baumann, directeur van het SUV-programma van Porsche, gaf enkele details over de evolutie van het gamma aan onze collega's van AutoCar en in het bijzonder over de Macan, die in 2021 een elektrische upgrade zal ondergaan.
Anders
We leren dat deze versie een heel andere carrosserie zal hebben, waarschijnlijk om redenen van differentiatie en aerodynamica. De versie met verbrandingsmotoren zal echter blijven bestaan, wat niet het geval is met Taycan. Interessanter: de Macan "e" zal een aangepaste versie van het platform van de sedan gebruiken. Dit wordt de "Premium Platform Electric" (PPE-architectuur) van de Volkswagen Groep, ontwikkeld op basis van het J1-platform van Taycan.
Transformatie
Porsche bereidt zich voor op de transformatie van de markt naar elektriciteit, maar geeft toe dat het onmogelijk is om te zeggen wanneer die transformatie helemaal rond is en hoe snel deze zal plaatsvinden. Porsche verwacht dat 30 tot 40% van de verkochte modellen binnen vijf jaar volledig elektrisch zal zijn. De elektrische versie heeft uiteraard vierwielaandrijving en is a priori niet in coupéuitvoering leverbaar. De krachtigste versie zal een potentieel hebben dat dicht in de buurt komt van dat van de Taycan Turbo, d.w.z. ongeveer 700 pk. Blijkbaar zal de autonomie beter zijn. Het blijft een 800 V-pack, maar in de tussentijd zal de batterijcapaciteit met 20 tot 25% zijn toegenomen met halfgeleidertechnologie.
- Lees onze test over de Porsche Taycan
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!