De Volkswagen Caddy PanAmericana is een beetje zoals de wanderlust-influencers op Instagram: wel het uiterlijk vertoon, maar van echt avontuur is er vaak maar weinig sprake. Zo belooft deze Caddy ook veel met zijn naam, geleend van het netwerk aan wegen tussen Alaska en het puntje van Zuid-Amerika dat bestaat uit een mix van snelwegen tot onverharde paden tussen Noord en Zuid waar je enkel met serieus off-roadgerief over kan. Maar deze Caddy is helemaal niet kundiger dan een standaard model.
>>> Lees ook onze test van de Volkswagen Caddy California
Uiterlijk vertoon
Nu ja, als je dan toch van de gebaande paden afwijkt, zal je dankbaar zijn dat je carter niet direct aan gort wordt gereden dankzij de beschermplaten voor- en achteraan. De bumpers zijn van zwart plastic en lopen visueel door in de wielkastranden. De zilveren accenten geven de carrosserie nog een lifestyle-randje. En de nodige 'PanAmericana'-badges, natuurlijk.
Binnenin vind je een specifieke zetelbekleding, een lederen stuurwiel en versnellingspook, terwijl de pedalen een alulook hebben gekregen. De treeplanken zijn ook zilverkleurig en de PanAmericana-branding zit ook op de standaard vloermatten.
4Motion optioneel
Je kan de Volkswagen Caddy PanAmericana krijgen als Caddy Life (de personenversie) of Caddy Cargo (de bedrijfsversie), met een 115 pk sterke TSI-benzinemotor of een 102 tot 122 pk sterke TDI-diesel. Qua transmissies is er, afhankelijk van de motor, keuze tussen een manuele 6-bak of een 7-traps DSG. 4Motion-vierwielaandrijving is wel degelijk te bestellen op de Caddy PanAmericana (maar is dus niet standaard), in dat geval moet je steeds zelf roeren met de pook. Het sleepvermogen bedraagt maximaal 1,5 ton en het laadvermogen aan boord tot 679 kilo (Cargo) of 525 kilo (Life).
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!