De klassieke Ferrari 250 GTO uit de jaren zestig staan om drie dingen bekend: zijn racehistorie, zijn design en de exorbitante bedragen die ervoor worden betaald. In augsutus werd het derde van de 36 exemplaren nog geveild voor 41 miljoen euro. Enter de Ares Design 250 GTO, met een prijs van ongeveer €1 miljoen relatief gezien een koopje.
Heiligschennis?
Voorlopig laat het bedrijf van ex-Lotus ceo Dany Bahar enkel een set gedetailleerde schetsen los van de moderne GTO, want een fysiek exemplaar is er nog niet. Ares is nog aan het polsen voor eventuele belangstelling voor ze tot productie overgaan, al zou er niets meer veranderen aan het design. De basis voor het bijzonder geslaagde koetswerk ligt bij de Ferrari 812 Superfast, die met zijn 800 pk sterke 6,3 liter-V12 meer koelgaten en downforce nodig heeft dan de klassieker. Verder lijken de verhoudingen wonderwel te kloppen bij de moderne interpretatie. Heiligschennis? Wij vinden van niet.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!