De BMW 7-Reeks ondergaat een milde plastische operatie. De grote reisberline krijgt een nieuwe voorbumper en 'nieren' met 9 in plaats van 12 lamellen. Ook de koplampen evolueren, want voortaan kunnen ze als optie volledig uit leds bestaan. Het multifunctionele instrumentenbord kan aan de smaak van de bestuurder worden aangepast. Het centrale scherm van zijn kant doet voortaan een beroep op 3D-beelden. De passagiers op de achterbank (vaak ook de eigenaars van de auto) kunnen 9,2 duim grote tv-schermen laten inbouwen in de rugleuning van de voorstoelen. Als kers op de taart is er een Bang& Olufsen-installatie met een vermogen van 1200 Watt en 16 luidsprekers.
De wieltreinen met standaard luchtveren en niveauregeling op de achteras zijn grondig herwerkt voor meer comfort. Onder de motorkap heeft BMW het aanbod volledig gemoderniseerd, en alle versies behalve de 760i krijgen een Eco Pro-programma met vrijloopfunctie. Het hele gamma werd zuiniger, onder meer dankzij de veralgemening van de achttrapsautomaat. In België begint het aanbod bij de 730d met 211 pk (of 258 pk, een stijging van 13 pk). De 740d wint 7 pk en levert voortaan 313 pk. Topdiesel wordt de 750d met 381 pk uit een drieliter. Hij wordt standaard geleverd met de xDrive-vierwielaandrijving die op de andere diesels als optie verkrijgbaar is.
Het benzineaanbod begint bij de 740i met 320 pk (6 pk minder). De 750i daarentegen krijgt er liefst 42 pk bij en levert voortaan 449 pk. De V12 van de 760i blijft bij 544 pk. De grootste evolutie gebeurde in de neus van de ActiveHybrid7. Die ruilt zijn dikke V8 in voor een meer bescheiden zescilinder (die uit de 740i), maar krijgt wel een veel krachtiger elektromotor dan voordien (55 pk, een verdubbeling). In totaal geeft dat 354 pk, tegenover 449 pk in zijn voorganger. Het verbruik is echter wel drastisch gereduceerd, met als gevolg dat de CO2-uitstoot daalt van 219 naar 158 g/km.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!