Hoewel de Chevrolet Camaro Z28 is bedacht als circuitspeeltje, is hij wel geschikt om op de openbare weg te rijden. De achterwielaandrijver heeft in de neus de LS7-motor liggen: een 7.0-V8 met 505 pk, 652 Nm en smering met droog carter. Hij is gekoppeld aan een manuele zesversnellingsbak. Trekkracht wordt verzekerd door een sperdifferentieel en een krachtige stem krijgt hij via een actieve uitlaatlijn met dubbele modus.
Ondanks een hoog gewicht van 1.736 kilo heeft hij toch een prettige verhouding gewicht-vermogen van 3,4 kg/pk. Hij is bovendien heel wat lichter dan de standaard Camaro, dankzij gewichtsbesparingen ter hoogte van de wielen, de achterruit en de achterbank. Verder is de airco weggelaten en de koolstofkeramische remmen zijn niet alleen lichter maar ook krachtiger. De Camaro Z28 kan namelijk vertragingen tot 1,5 G opwekken. Het herwerkte chassis ten slotte kan zijdelingse acceleraties aan tot 1,08 G, tegenover 1,05 G voordien.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!