Samen met de facelift van de Camaro heeft Chevrolet in New York de sportieve Z/28-afgeleide voorgesteld, een naam die al meegaat sinds de Camaro Z-28 van 1967. De hedendaagse versie, die in 2014 op de markt komt, wordt aangedreven door een aluminium LS7-motor met droog carter, die afgeleid is van de krachtbron uit de Corvette Z06: een 7.0-V8 met 507 pk en 637 Nm, die 7.100 o/m kan halen. De overbrenging op de wielen achteraan wordt toevertrouwd aan een manuele Tremec-versnellingsbak met zes verhoudingen.
De stuggere afstelling van de ophanging kan dwarsversnellingen tot 1,05 g meester. Remmen doet de Z/28 met koolstofceramische schijven met vaste Brembo-klauwen uit één stuk. De ingenieurs hebben de Camaro Z/28 45 kilo lichter gemaakt dan de SS-versie, ofwel 136 kilo lichter dan de drukgevoede ZL1. Die besparing werd mogelijk gemaakt door de keuze voor negentienduimers in plaats van twintigduimers en een dunnere achterruit en door minder geluiddempend materiaal te gebruiken. Ook het koffertapijt, de mistlichten vooraan, de radio, de klimaatregeling en, daar waar het toegelaten is door de wet, de herstelkit sneuvelden om kilo's te winnen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!