De Corvette Convertible krijgt een hardtop die zich automatisch opent in 16 seconden, een oefening die de Amerikaanse sportwagen desgewenst klaart aan snelheden tot 50 km/u. Geen hydraulische constructie meer, de hardtop gebruikt een legertje elektromotoren op zich te openen en weer te sluiten. Tussen de cockpit en het motorcompartiment draagt de topless C8 een glazen ruitje, dat je apart kan openen of sluiten. Volgens de Amerikaanse constructeur blijft de kofferruimte groot genoeg om twee golfclubs mee te nemen. Het extra bagagecompartiment in de frontpartij biedt opnieuw plaats voor een trolly.
36 kg extra
De hardtop zorgt voor een meergewicht van amper 36 kilogram, toch voeren de Corvette-ingenieurs aan aantal chassisaanpassingen door. De C8 Stingray Convertible komt met een specifieke tuning van de veren en de dempers, modificaties die ervoor moeten zorgen dat naast de prestaties van de topless versie ook de rijdynamiek op hetzelfde niveau ligt dan dat de gesloten variant.
Dezelfde V8
Aan het basisrecept van de C8-generatie raakt Chevrolet niet, ook als Convertible vertrouwt de nieuwe Corvette Stingray op een midscheeps geplaatste V8-krachtbron die een cilinderinhoudt van 6,2 liter combineert met een piekvermogen van 495 pk en met een maximumkoppel van 637 Nm. De nog steeds atmosferische LT2-krachtbron drijft de achterwielen aan via een gerobotiseerde achtversnellingsbak met dubbele koppeling.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!