De nieuwe Citroën C4 Picasso krijgt een totaal andere neus dan zijn voorganger, die echter wel identiek is aan het prototype dat in maart werd onthuld. De eenvolumer maakt voluit gebruik van digitale technologie. Een panoramisch scherm van twaalf duim op de middenconsole geeft informatie weer over het rijden en de navigatie en kan door de bestuurder worden gepersonaliseerd. Iets lager en dichter bij het stuur staat een zevenduims aanraakscherm waarmee boordfuncties kunnen worden bediend en, als optie, een internetverbinding.
De 4,43 meter lange en 1,61 meter hoge eenvolumer staat op een gloednieuw platform voor PSA: EMP2. Dat gebruikt heel wat lichtgewicht elementen, zoals een motorkap in aluminium, zodat een gewichtsreductie van liefst 140 kilo in vergelijking met de huidige C4 Picasso kon worden verwezenlijkt. Onder de motorkap is keuze tussen een 1.6-benzinemotor met vermogens van 120 tot 155 pk en een even grote diesel met 90 of 115 pk, die van de C4 is overgenomen. De zuinigste versie, de eHDi 90 met gerobotiseerde versnellingsbak, laat een CO2-uitstoot van 98 g/km optekenen.
In het interieur heeft Citroën op de tweede zitrij drie individuele en even grote stoelen geplaatst. De koffer wordt 40 liter groter in vergelijking met de vorige generatie en biedt voortaan 537 liter. Door de stoelen naar voren te schuiven, groeit dat volume tot 630 liter. De drie zitjes van de tweede zitrij zijn verder neerklapbaar. En wanneer de rugleuning van de voorste passagiersstoel is neergeklapt, kunnen voorwerpen tot 2,5 meter lang worden vervoerd.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!