De Citroën DS3 en DS3 Cabrio krijgen nieuwe koplampen. Die maken gebruik van een technologie die drie led-modules en een xenonprojector combineren. De constructeur belooft dat deze lampen een betere lichtstroom garanderen, die ook witter is, en dat ze minder energie verbruiken. Daarnaast kozen de DS-mensen voor dynamische led-richtingaanwijzers. Dat is meteen ook de enige esthetische wijziging bij deze milde facelift. Verder is gesleuteld aan de afwerking en de kleurkeuze, met onder meer als optie een dashboard met lasergravures die op de achterste zijruiten doorlopen en die aan Parijs moeten doen denken.
Onder de motorkap liggen herwerkte krachtbronnen die allemaal Euro 6-conform zijn: de BlueHDi 100 in een versie die slechts 79 g CO2/km uitstoot (3,0 l/100 km) en de BlueHDi 120 die aan 94 g/km komt. Op benzinevlak krijgt de DS3 een nieuwe e-VTi met 82 pk die aan een gerobotiseerde versnellingsbak ETG is gekoppeld. Voor die versie kondigt Citroën een uitstoot van 95 g/km aan (4,1 l/100 km). Verder blijven de THP 155 en de Racing met 207 pk gewoon in de catalogus staan. Ten slotte wijden de DS3 en DS3 Cabrio niet enkel een achteruitrijcamera in, maar ook een stadsremhulp met de naam Active City Brake. Zolang de auto minder dan 30 km/h rijdt, kan hij door dit systeem automatisch tot stilstand worden gebracht.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!