De Dacia Dokker is een 4,36 meter lange, 1,81 meter hoge en 1,75 meter brede bestelbreak. Hij krijgt standaard één zijdelingse schuifdeur om de instap naar de achterbank te vergemakkelijken. De tweede schuifdeur is een optie op de hogere uitrustingsniveaus. Er is plaats voor vijf passagiers. De achterbank kan worden neergeklapt in twee asymmetrische delen. In de koffer kan maximaal 800 liter aan bagage met vijf passagiers aan boord. Door de achterbank neer te klappen, groeit dat volume tot 3 kubieke meter en komt een laadvloer van 1,57 meter lang vrij. Er volgt een bestelwagenversie met twee zitplaatsen en een verwijderbare passagiersstoel. Die heeft een laadvolume van 3,3 kubieke meter en een nuttig laadvermogen van 750 kilo.
Het motorenpalet omvat onder meer de nieuwe 1.2 TCe met 115 pk en 190 Nm. Hij is gekoppeld aan een manuele vijfbak. Zijn normverbuik van 6,1 l/100 km levert hem een CO2-uitstoot op van 140 g/km. Uiteraard staan ook de goede oude 1.6 met 85 pk en de 1.5-diesel met 75 en 90 pk op het programma. Voor de diesels is een ecolabel standaard, omdat ze slechts 4,5 l/100 km verstoken en dus maar 118 g/km uitstoten.
In het interieur biedt Dacia een waaier aan bergvakken, waarvan sommige een optie zijn. De Roemeense Renault-dochter geeft aan dat die in totaal tot 44,2 liter aan bergruimte bieden. Opvallende opties zijn het Media Nav-multimediapack met USB-stekker en navigatie. Beide versies van de Dokker worden gebouwd in Dacia's nieuwe fabriek in Tanger (Marokko), waar ook de Lodgy van de band loopt. Daar komt hij eerder op de markt dan bij ons; wij moeten nog tot de herfst wachten.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!