Liefhebbers van het nec plus ultra die eerder al door de knieën gingen voor de radicale FXX K op basis van de hypercar LaFerrari, kunnen hun bolide uitrusten met een bijkomende evolutie. Enkele weken nadat de spanning al opliep toen een mule rondjes draaide op het circuit van Monza, heeft Ferrari de FXX K Evo officieel onthuld. Hij wordt aangekondigd als een ‘ontwikkelingsauto’. Deze ultieme versie onderscheidt zich vooral door een aanzienlijk aangepaste stroomlijnkit.
75% meer druk
Dankzij heel wat extra of verbeterde stroomlijnelementen is de neerwaartse druk in vergelijking met de ‘normale’ FXX K met 23% gestegen. In totaal levert hij dus 75% meer druk dan de LaFerrari voor de weg, de hypercar die als basis diende voor deze uitsluitend op het circuit gerichte modellen. In de praktijk genereert de Evo nu 640 kg druk bij 200 km/u en zelfs 830 kg bij de topsnelheid van 350 km/u. Tegelijk zet deze Evo-versie minder kilo’s op de weegschaal – het precieze aantal is niet bekend – in vergelijking met de FXX K, die zelf nauwelijks 1.165 kg weegt. Naast deze Evo-kit voor huidige eigenaars van de FXX K kondigde Ferrari de commercialisatie aan van ‘enkele’ bijkomende FXX K Evo’s in een zeer beperkte oplage.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!