Geen pure sportwagen, eerder een GT. Het is hem allemaal te doen om de uitstraling, zo zeggen de Italianen. Al zijn de prestaties toch ook niet mis. De 4.656 millimeter lange coupé heeft voorin immers dezelfde en bijna 3,9 liter grote V8 als de Portofino zitten.De Roma heeft een in de achterruit geïntegreerde spoiler, die geactiveerd wordt zodra de auto hoge snelheden ontwikkelt.
Dolce Vita
De auto komt met de DCT-achttrapsautomaat (met dubbele koppeling dus) die op de SF90 Stradale werd geïntroduceerd en levert hier 620 pk en 760 Nm. Die eerste waarde is goed voor een spurt naar 100 km/u in 3,4 seconden en een top van een dikke 320 km/u. De toevoeging van een roetfilter vergde aanpassingen aan het uitlaatsysteem, waaronder het verwijderen van de geluiddempers. De soundtrack wordt verzekerd door nieuwe bypasskleppen.
Ferrari stelt dat de Roma een soort hedendaagse interpretatie van de toen nog zorgeloze levenstijl van het Rome uit de jaren ’50 en ’60 is. Het nieuwe Dolce Vita, zeg maar. Vandaar ook een interieur dat wat minder op pure snelheid lijkt te focussen dan we van het merk gewoon zijn.
Zwevende middentunnel
Op de eerste foto zien we een verticaal centraal scherm(pje) én een zwevende middentunnel. De bestuurder kijkt op een digitaal instrumentarium. De nieuwe sleutel met zogeheten Comfort Access maakt toegang tot het voertuig mogelijk door het simpelweg aanraken van een knop in de buurt van de handgreep.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!