De Genty Akylone richt zijn pijlen op bolides van het genre Bugatti en Koenigsegg en wil even exclusief en superlatief zijn. Hoewel het momenteel nog om een virtueel model gaat, zou hij eind september 2012 worden voorgesteld op het Autosalon van Parijs. De Franse supersportieveling zal kunnen rekenen op een 4,8-liter V8-biturbomotor met ten minste 1.000 pk en 1.200 Nm. De centraal achterin geplaatste motor zal het vermogen via een sequentiële zeventrapsautomaat naar de achterwielen sturen. De remmen zijn van het koolstofkeramische type.
Deze 4.467 millimeter lange wagen is slechts 1.115 millimeter hoog en gebruikt een monoblokstructuur in koolstofcomposiet/aluminium. Hij zet leeg dan ook nauwelijks 1.100 kilogram op de weegschaal. De gewichtsverdeling: is 42% vooraan en 58% achteraan. Gezien het gewicht en het beschikbare vermogen kondigt Genty verleidelijke prestaties aan: 0 tot 100 km/h in 2,5 seconden, 0 tot 200 km/h in 7,2 seconden, 0 tot 300 km/h in 14 seconden en een topsnelheid van 350 km/h. Aan dat tempo zullen de twee tanks van 57 liter wellicht snel leeg zijn.
Genty zal de productie beperken tot vijftien volledig personaliseerbare exemplaren. Maar alvorens de assemblage op te starten in de Auvergne zal de Akylone worden getest op een vliegveld en circuits van Michelin. Vervolgens wil de kleine constructeur het record voor gehomologeerde wagens op de Nürburgring verbeteren. Enkele financiële partners die voor dit project werden aangetrokken, zijn aardolieconcern Gulf en horlogemaker B.R.M.. De prijs is nog niet bekend maar gezien de exclusiviteit van het model zal hij wellicht zeven cijfers tellen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!