Zenvo is geen bedrijf van half werk. De Deense constructeur schiet met even grof geschut als Koenigsegg, Hennessey of Bugatti. In Genève stelt het de TSR-S voor, een veel radicalere auto dan de TS1 GT. Hij is straatlegaal maar zeer nauwverwant met de TSR Track-racewagen. De V8 met dubbele drukvoeding heeft een reserve van 1.193 pk en meer dan 1.100 Nm. Zijn motorsturing biedt echter drie programma’s, van minstens 710 pk tot het maximum van bijna 1.200 pk. Ook de versnellingsbak met 7 verhoudingen heeft twee configuraties: normaal voor op de weg en “mechanisch brutaal en direct” voor het circuit.
Centrale spoiler
Zenvo legt veel nadruk op de stroomlijn van zijn grondraket. Zo heeft de TSR-S een centrale spoiler, die dus niet in achteroverhang staat maar meer naar het midden van de auto is opgesteld. Hij kan ook onder een hoek naar de auto toe gaan staan. Naast deze actieve vleugel zijn er nog de achterdiffuser en de luchthappers. Daarmee moet hij ongetwijfeld knappe prestaties op circuit kunnen realiseren. De Zenvo TSR-S verslindt in elk geval de 0 naar 100 km/h in 2,8 seconden en de 0 naar 200 km/h in 6,8 seconden.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!