Honda ontwikkelde de breakversie van de Civic in en voor de Europese markt. Net zoals de conceptcar waarvan de Civic Tourer de grote lijnen overneemt, toont de nieuwe break een zeer gestrekt profiel met zijruiten die doorgetrokken zijn tot in de achterruit. Dit effect wordt nog geaccentueerd door zijn lengte van 4,52 meter, wat 23,5 centimeter meer is dan de vijfdeurs, terwijl beide koetswerkvormen even hoog zijn. Wat de koffer betreft scoort de Honda zeer goed met een koffervolume van 624 tot 1.668 liter met de achterbank neergeklapt. Dankzij de naar voor gemonteerde en vlakke brandstoftank beschikt hij eveneens over een opbergvak onder de koffervloer van 117 liter. Ook opvallend is het 'Magic Seat'-systeem waarmee de zitting van de achterbank omhoog kan worden geklapt.
De Honda Civic Tourer is uitgerust met de adaptieve schokdemping ADS die enkel invloed heeft op de achteras. Het unieke systeem beschikt over drie instellingen: Comfort, Normal en Dynamic. Een elektromagneet beïnvloedt de stijfheid door de dichtheid van de olie aan te passen. De auto zal steeds in de laatst geselecteerde modus opstarten. Onder de motorkap vinden we twee motoren uit de vijfdeurs: de 1.8 i-VTEC benzinemotor van 142 pk met manuele of automatische versnellingsbak en de 1.6 i-DTEC dieselmotor van 120 pk die enkel verkrijgbaar zal zijn met een manuele versnellingsbak. De Civic Tourer staat op het salon van Frankfurt vanaf 10 september en in de showrooms vanaf begin 2014.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!