De jongste generatie van de 'Europese' Honda Civic behoudt zijn bijzondere stijl, zoals we nu eindelijk op foto mogen zien. Het achterste lijkt 'dikker', maar hij behoudt wel de achterruit die horizontaal in twee wordt gesneden door een rode band met daarin het derde stoplicht. Het ontwerp van de achterlichten is nu veel complexer. De nieuweling oogt compacter dan zijn voorganger en het dak loopt minder steil af, wat de hoofdruimte achterin deze vijfdeurs ten goede zou moeten komen. De nep-coupé behoudt zijn praktische voordelen, met zijn grote koffer en uitgekiende moduleerbaarheid. Het dashboard oogt nog steeds futuristisch met zijn blauwe verlichting.
Onder de motorkap ligt een 2.2-dieselmotor met 150 pk en 350 Nm die slechts 110 g/km aan CO2 uitstoot. De 1.4- en 1.8-benzinemotoren zijn gebleven. Voor meer comfort zijn de ophangingsrubbers voortaan gevuld met een vloeistof. De basis van de nieuwe Civic is ontwikkeld in Japan, maar dan wel speciaal voor de Europese markt. De laatste prototypes hebben vooral op onze wegen gereden om hem volledig aan de smaak van het Oude Continent aan te passen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!