De kleine Honda Jazz ondergaat lichte wijzigingen. De grootste nieuwigheid is de komst van een hybridevariant met een CO2-uitstoot van 104 g/km. Het batterijpakket en de sturing van het hybridesysteem van Honda werden onder de koffervloer geïnstalleerd. De hybride Jazz gebruikt voor zijn aandrijving hetzelfde duo als de Insight: een 1.3 i-VTEC (88 pk) en een elektrische motor, gekoppeld aan een automatische overbrenging met continu variabele transmissie (CVT).
De CVT-automaat maakt ook zijn comeback in het gamma van de verbrandingsmotoren, al blijft ook de manuele vijfversnellingsbak beschikbaar. De 1.2 heeft een vermogen van 90 pk, terwijl de 1.4 100 pk ontwikkelt. Beide benzinemotoren werden onder handen genomen om hun verbruik en uitstoot te verminderen (123 en 126 gram CO2/km).
Uiterlijk krijgt de Jazz een nieuwe voor- en achterbumper die ontworpen werden om de luchtweerstand te verminderen. Ook het radiatorrooster en de voorste lichtblokken werden iets hertekend, net zoals de achterlichten. De ophanging kreeg een nieuwe afstelling. In het interieur hebben de aanpassingen betrekking op de bekleding van het dashboard, de gebruikte stoffen en de verlichting van de wijzerplaten. Enkel de niet-hybrideversies hebben een koffer met dubbele bodem, maar alle versies behouden de neerklapbare achterbank.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!