Hyundai heeft in zijn thuisbasis Seoel een nieuwe generatie onthuld van de Genesis. Deze grote reisberline met achter- of vierwielaandrijving is bedoeld voor diverse markten, hoofdzakelijk in Amerika en Azië, waar hij Europese premiumproducten in het vizier neemt. Zo hebben de ingenieurs geluidsabsorberende materialen gebruikt om een 'cocoonsfeer' te creëren aan boord terwijl het geluid van de motoren tijdens het optrekken wel nog in het interieur doordringt. Verder is de Genesis uitgerust met een CO2-detector. Die meet de hoeveelheid koolstofdioxide in het interieur en past de ventilatie aan om verse lucht binnen te brengen. De ingenieurs hebben namelijk ontdekt dat een te hoog CO2-gehalte aan boord slaperigheid veroorzaakt.
Achter het zeshoekige radiatorrooster met modelspecifiek logo installeert Hyundai naar keuze een V6 of een V8 onder de motorkap. De drie V6'en hebben een cilinderinhoud van 3.0, 3.3 en 3.8 liter, met vermogens van respectievelijk 257, 282 en 315 pk. De V8 is een vijfliter met 425 pk, die de grote berline naar 100 km/h laat sprinten in 5,4 seconden. Met uitzondering van de 3.0, die 'slechts' 230 km/h haalt, zijn alle andere versies begrensd op 240 km/h. Alle vier de motoren worden standaard geleverd met een achttrapsautomaat. De bestuurder kan kiezen tussen vier rijmodi: Eco, Normal, Sport en Snow. Het ziet er niet naar uit dat we de Genesis ook op onze markt zullen mogen verwelkomen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!