Het WRC-avontuur inspireert Hyundai nu ook tot een hete N-versie van de nieuwe i20. Onder de motorkap schuilt een 1,6 liter-turbobenzine, een vierpitter die een vermogen van 204 pk combineert met een maximumkoppel van 275 Nm. Die power wordt op de voorwielen gezet door een versterkte handbak met zes versnellingen.
Optioneel kan je kiezen voor een mechanische sper, die de tractie en de wendbaarheid verder verbetert. Hyundai vertelt erbij dat de i20 N over een elektronisch gestuurde lanceerhulp beschikt, maar we weten nog niet hoe snel deze GTI-variant van 0 naar 100 km/u sprint of hoe hard hij rijdt. De Hyundai i20 N zet 1.190 kilogram op de weegschaal en staat op een versterkt sportchassis met een specifieke ophanging.
Performance Blue
De Hyundai i20 N staat niet alleen 10 millimeter lager, dankzij de aerodynamisch verantwoorde bodykit met het nodige spoilerwerk oogt hij bovendien een stuk gespierder dan de stadswagen waarop hij zich baseert. Let ook op de verdonkerde achterlichtblokken, de speciale 18-duimsvelgen en de ovalen uitlaatpijp. Binnenin noteren we sportstoelen en een sportstuur, met rode starttoets en snelkoppelingen naar de verschillende rijmodi. Het digitale dashboard komt met schakelindicatie, zodat je niet nodeloos tegen de toerentellerbegrenzer aanloopt.
De N-versie van de Hyundai i20 zou in het voorjaar van 2021 bij de Belgische dealers moeten arriveren.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!