De Kia K8 is een grote berline van 5 meter lang die bedoeld is voor de Zuid-Koreaanse markt. Dit vlaggenschip van het merk heeft als eerste recht op het 'Opposites United'-design dat zou moeten doorstromen naar andere modellen. De nieuwe stijl valt op met het nieuwe logo en een grille die nog steeds trouw is aan de 'Tiger Nose'-stijl, maar dan in een nieuw jasje. Hij heeft namelijk geen frame meer, wat hem een zuivere en "futuristische" neus geeft met diamantmotief. De achterkant van de K8 blijft pragmatisch en heeft een achterklep. Het interieur van de K8 houdt de balans tussen klassiek, luxe en nieuwe technologieën met zijn twee 12-duims schermen.
Vierwielaandrijving en LPG
De motoren zijn aangepast aan de Koreaanse markt en worden gevoed door benzine en LPG. De 3.5 GDi Smartstream-benzine ontwikkelt 300 pk. De LPG-variant blijft steken bij 240 pk. Daarnaast is er nog een 2.5 GDi-viercilinder van 198 pk. De motoren worden steeds gekoppeld aan een 8-trapsautomaat. Later zal Kia ook nog een 1.6 T-GDi met turbo aanbieden. Met de 3.5 V6 krijgt de Kia K8 vierwielaandrijving voor een betere tractie.
Daarnaast hebben de ingenieurs hun best gedaan om de wrijvingen en andere energieverliezen te beperken om het verbruik zo laag mogelijk te houden. Ook de windgeluiden en de geluidsisolatie zijn verzorgd om een echte cocon te creëren aan boord. Na Zuid-Korea zou de K8 ook op andere markten moeten uitkomen. Maar West-Europa zou daar geen deel van uitmaken.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!